maanantai 20. toukokuuta 2013

Ruokakriisi!

Hei taas ihanaiset!

Tässä on nyt päällä jos jonkinlaista kriisiä, mutta niistä tänne blogin puolelle kerrottavaksi sopii parhaiten tämän hetken ruokakriisi. Oon viikko viikolta valittanut enemmän ja enemmän kaikille (vanhemmilleni, kavereille...) etten tiedä mitä ruokaa laittaisin ja tuntuu että aina teen samaa. Lähinnä jauhelihakastiketta. Ja keittoa. Vuoropäivinä. No, ei ihan, mutta melkein. Lisäksi meidän tuloilla ei kamalasti herkutella. Listailin yöllä mielessäni meidän arkiruokia (kyllä, tilanne on niin paha että mietin sitä öisin).

Meillä syödään...

  • jauhelihakastiketta
  • jauhelihakeittoa
  • makkarakastiketta
  • makkarakeittoa
  • kalakastiketta
  • kalakeittoa
  • kanakastiketta
  • kanakeittoa
  • satunnaisesti kana- tai possufileitä
  • lisäkkeenä aina riisiä, spagettia tai perunamuusia
  • salaattina aina lehtisalaattia, kurkku- ja tomaattiviipaleita

Oon katsellut Kaappaus keittiössä -ohjelmaa uusien ideoiden toivossa, mutta en ainakaan vielä oo inspiroitunut. Kaipaisin simppeleitä arkiruokaideoita, joiden toteutus onnistuu lapsi sylissä tai jaloissa ilman monen tunnin valmistelua. Oon ihan käsi lihan kanssa (hah, otan kyllä ton sanonnan taas käyttöön :D) mutta jos mulla olis joku go to -resepti, varmasti käyttäisin sitä. Haluaisin käyttää paaaaaljon enemmän kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä, mutta mulla ei vaan oo mitään ideoita! Vaikka kaali, tykkäisin käyttää sitä, mutta koska Dee ei tykkää kaalilaatikosta niin meillä ei syödä kaalia, en nimittäin osaa tehdä siitä mitään muuta. Palsternakka, ei mitään käsitystä mitä kaikkee hyvää siitä vois tehdä. Bataatti, mun herkku, mutta ikuiset bataattikuutiot ja batattisose kyllästyttää. Uunibataatti olis herkkua, mutta mikä sinne sopii sisälle? Ja joo, nyt te jotka mieti että miksen vaan googlaa, niin kyllähän oonkin googlannut, mutta haluaisin jotain toimivia suosikkeja, en reseptejä joihin pitää ostaa pullo sitä ja toinen tätä, ja sitten ne pullot jää jääkaappiin. Huoh. Osittain ehkä kriisi johtuu siitä että oon ollut aika pirun laiska viime aikoina :D
Mulla alkaa tällä viikolla vikat rutistukset kouluhommissa ja sen jälkeen voin käyttää taas enemmän aikaa blogiin. Viime päivinä blogiaika on muuttunut opiskeluajaks, mutta kyllä tää taas tästä :) Lauantaina oltiin juhlimassa rakkaan ystäväni synttäreitä ja mulla oli ihana mekko, ihanat kengät, ihanat korut ja ihana meikki, muttei mistään yhtään kunnon kuvaa :( Olin niin mielettömän väsynyt että osuvampi asu olis ollut pyjama ja aamutossut. No, en silti olis missannut bileitä mistään hinnasta ja ilta oli onnistunut, mutta vieläkin huomaa että on energiatasot aika alhaalla. Nyt yritän kunnostautua kuvien kanssa ettei tulis lisää tällasia kuvattomia postauksia :)

Puspuspus,
Taru
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti