perjantai 31. toukokuuta 2013

Kesän helpoin kiharakampaus


Huomenta ihanaiset!

Kyllä, tein taas katoamistempun, en jaksa alkaa edes selittämään mitään syitä. Nyt kuitenkin tilanne rauhoittuu, jee! Oon ollut niin kiireinen etten oo ehtinyt edes siirtää kuvia kamerasta koneelle.

Mutta ensinnäkin: KESÄ! Vihdoin se tuli! Kesällä kaikki on paremmin kun ulos voi lähteä viskaamalla avaimet ja puhelimen taskuun, ja mä ainakin oon sitä onnellisempi mitä vähemmän vaatetta mulla on päällä :)

Mun mielestä mulle sopii kaksi mekkomittaa, joko ihan mini, tai kunnon maxi. Maxeista taidetaan kyllä sanoa ettei ne sovi pienille ja siroille, mutta mä tykkään. Mini puolestaan avokkaisiin yhdistettynä saa jopa mun jalat näyttämään pitemmiltä.

Löysin kameran uumenista päivän asun muutaman viikon takaa.


ä oli varmaankin kesän ensimmäinen päivä kun uskaltauduin pukemaan päälleni minin ilman sukkahousuja. Hyi, sukkahousut, en äkkiseltään keksi toista vaatekappaletta jota inhoaisin yhtä syvästi. Yllättäen ihan koko asu korut ja kengät mukaan lukien on Seppälästä. Tuo hame on ollut mun kaapissa jo pari kesää, mutta otan sen kunnolla käyttöön vasta nyt kun se on pienennetty sopivaksi. Ja kyllä, mitä minimpi sen parempi ;)


Hypätään takaisin nykyhetkeen. Tällä hetkellä mun hiukset on sekaisella yönutturalla, mutta niissä on vielä aika hyvinä toissapäivänä tekemäni kiharat. Mikä parasta, näihink iharoihin ei tarvita suoristusrautaa, kiharrinta eikä hiustenkuivaajaa! Täydellinen kampaus siis mulle, en tykkää häslätä minkään kuuman ja sähköisen kanssa kun neiti on niin utelias koko ajan. Mun hiuksissa  nää kiharat on myös paljon kestävämmät kun millään raudalla väkerretyt. Tekoon tarvitaan pinnejä (itse käytän ihan tavallisia ja niitä menee mun päähän varmaankin 25-30), vettä, (muotovaahtoa) ja lakkaa. Itse käytin vielä viimeistelyyn vahaa, mutta se ei ole edellytys onnistumiselle.


Kostuta hiukset kevyesti, itse kostutan todella varovaisesti, koska mun hius kuivuu hitaasti eikä kampaus tietenkään onnistu jos hius on vielä loppuivaiheessa märkä. Puristele kosteisiin hiuksiin hiukan muotovaahtoa. Itse aloitan hiusten rullaamisen ylhäältä otsalta, ja rullaan aina noin kahden sentin levyisen osion kahden sormen ympäri niin, että rullausliike suuntautuu ylhäältä alas. Näin hiuskihartuu tavallaan "ylös", joten kampauksesta tulee hiukan villimpi. Alas rullaamalla kiharasta tulee helposti käsiteltävämpi ja klassisempi. Aina rullattuani hiuksen kiinnitän sen pinnillä. Tämä prosessi toistetaan koko päähän, itselläni siihen menee ehkä vartti. Sen jälkeen suihkuttelen koko pään lakalla ja jään odottamaan. Jos lähden Adin kanssa pihalle tässä välissä, suojaan hiukset huivilla.

Muutaman tunnin odotuksen jälkeen napsin pinnit pois ja voilá! Jos tämän kampauksen haluaa toteuttaa lyhyemmässä ajassa, voi hiuksia puhallella hiustenkuivaajalla matalalla teholla, mutta mä mieluummin odotan. Aamukiireessä tekisin ensin rullaulun, sitten aamiainen, meikki ja vaatteet ja lopuksi pinnien poisto. Näillä muuten voi myös nukkua, itselläni pinnit eivät painaneet ollenkaan päätä.



Tällaisessa kuosissa hiukset olivat heti pinnien poiston jälkeen, ennen kampaamista. Kampasin kiharoita varovasti auki sormin ja viimeistelin vahalla ja lakalla.

Tällaisia kampauksia syntyi kun testailin mikä sopii parhaiten minulle:

Puoliksi pinnitetty

Taakse pyyhkäisty

Niskanuttura
Päädyin lopulta niskanutturaan jonka avasin illemmalla ja kiharat olivat edelleen kunnossa.

Tässä vielä 2nd day hair puoliksi pinnitettynä, mielestäni kihara on pysynyt tosi hyvänä. Suoristusraudalla tehdyt kiharat kestää mulla ehkä korkeintaan 5 tuntia, joten nää voittaa ihan 6-0. Tietysti lämmöttömyys on vaan plussaa, varsinkin näin kesällä jos hius on valmiiksi kuiva auringosta ja ehkä merivedestäkin niin ei tarvitse rääkätä vielä kuumalla raudallakin.
Nyt tämä äippä siirtyy aamukahville!

Mmmmmmua besitos,

Taru

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti